Stackars barn. Nu får det vara nog!

10 Aug

Jag är på jobbet och en kollega säger att jag ska ringa upp Vigge för det gällde Leah.
Panik!
Skyndar mig till telefonen och ser 3 missade samtal och 2 sms från Vigge. Ännu mera panik. Läser och ser att Leah fått nya gigantiska utslag, jätte röd och svullen, speciellt runt ögonen. Jag bryter ihop och ringer. Älskling svarar och är helt lugn. Leah såg ut som ett slagfält men hade inte visat någon tendens på bekymmer, hon va lika glad som alltid.
Jag blir med en gång lugnare men ändå ledsen och sur. Nu ska vi fan få åka upp till sjukan och kolla upp henne, nu tänker jag inte vänta mer. Sackars barn. Hur kan man inte prioritera detta?

När jag väl fick se mitt hjärta så hade det blivit mycket bättre men inte bra. Svullen, röd och stora nässelutslag. Det va underbart att se att hon va pigg och glad trots allt.

Nu sover Leah, vi gav henne tavegyl mot klådan och smorde henne mot utslagen så nu får vi hoppas på en lugn natt.
I morgon ska jag ringa till barn!

Har tagit lite bilder på Leah nu under kvällen, då det redan har lagt sig massor. Lägger upp dom senare när jag har tillgång till en dator.

Ett svar to “Stackars barn. Nu får det vara nog!”

  1. Cissi - mamma till Cornelis 13 augusti, 2011 den 19:32 #

    Fan att sjukvården är så jävla puckad.
    Det verkar bara finnas idioter som inte tar en på allvar. Vad sa de när du ringde nu imorse? ÅHH jag blir så jävla arg. Det är samma med våran jävla BVC-kärring.

    David (min sambo/Cornelis pappa) är ju glutenintollerant och vi har börjat misstänka att Cornelis är det också men den där kärringen är dum i huvudet och säger att man inte kan se det på så små barn, hon säger att man inte kan se det förän de är 2-3 år. David OCH hans syster som båda är gluten blev utredda innan de ens var 1 år. Hon håller bara på och hittar på grejer hela tiden. Fan vad arg man blir! Hoppas det löser sig. <3
    Kramar

Lämna en kommentar